ZEISS SmartLife: brillenglazen voor elke visuele uitdaging
Onze maatschappij is de afgelopen decennia significant veranderd. We leven in een digitale maatschappij waarin connectiviteit de nieuwe norm is. Waarin onze ogen voor nieuwe uitdagingen staan. Die uitdagingen gaat ZEISS aan met hun nieuwste SmartLife collectie: unieke brillenglazen, ontwikkeld voor en afgestemd op onze huidige visuele noden.
Uitdagingen van de digitale maatschappij
Browsen, dubbelklikken, inzoomen, scrollen. We doen het op elk moment van de dag, ongeacht waar we zijn. Zowel online als offline zijn we meer verbonden met elkaar, maar ook met digitale toestellen en het internet. Met één klik worden mensen, informatie en dingen met elkaar verbonden.
Continu verbonden zijn, brengt heel wat voordelen met zich mee. Maar het betekent ook dat we zowel onze geest als ogen nog zelden rust geven. Het gevolg? Heel wat mensen hebben vaker last van vermoeide ogen, schakelen moeilijker tussen dichtbij en veraf kijken, tussen beeldschermen en de wereld rondom ons. De ZEISS SmartLife brillenglazen spelen hierop in en zorgen dat je met één paar brillenglazen op elk moment van de dag goed ziet. Dichtbij en veraf, op een scherm en met een weidse blik.
Vroeger versus nu
De evolutie die ZEISS SmartLife teweegbrengt, is meer dan nodig. De wereld, en de manier waarop wij ernaar kijken, verandert. Logischerwijze moeten onze brillenglazen dan mee veranderen.
Ter vergelijking: vroeger waren onze interacties voornamelijk analoog en lazen we gedrukte media (op een leestafstand van ongeveer 40 cm). We concentreerden ons voor een langere periode op één visuele taak (en dus op één visuele afstand). Toen een tijdje geleden geconnecteerde apparaten in ons leven infiltreerden, kregen we informatie binnen op kleinere schermen met een hoge resolutie. De leesafstand op zo’n toestellen is kleiner dan bij gedrukte media.
Vandaag zijn we continu verbonden en mobieler dan ooit. We kijken meestal neerwaarts naar onze digitale toestellen. We gebruiken de toestellen wanneer we ons verplaatsen. Centraal en perifeer (d.i. meer naar opzij en buiten) zicht en neerwaartse oogbewegingen zijn nodig om onze omgeving én onze smartphone in de gaten te houden. We letten bovendien continu op onze digitale toestellen, wat resulteert in een veranderende lichaamshouding en nieuwe oogbewegingspatronen.
Oud versus jong
Naast de uitdagingen van onze digitale wereld, evolueren onze visuele behoeften ook naarmate we ouder worden. Dat komt door een vermindering van het accommodatievermogen (d.i. het aanpassen van de ooglenssterkte om op verschillende afstanden perfect te zien) en de verkleining van de pupildiameter.
De oplossing van ZEISS: SmartLife
Als oplossing voor de visuele uitdagingen waarvoor we tegenwoordig staan, ontwikkelde ZEISS een compleet glasportfolio voor consumenten van alle leeftijdsgroepen. Ze ontwikkelden drie basismodellen: ZEISS SmartLife Unifocale, ZEISS SmartLife Digital en ZEISS SmartLife Multifocale brillenglazen.
De brillenglazen zijn op een hoogtechnologische manier ontwikkeld. Met hoge precisie tijdens elke fase van het ontwerp- en productieproces creëerde ZEISS dunne en lichte brillenglazen, rekening houdend met ons dynamisch kijkgedrag en met de veranderende visuele behoeften van brildragers. Aan de hand van de Age Intelligence-analyse, bepalen wij welk glasmodel de geknipte oplossing is voor jou.
Met deze brillenglazen wapen jij je ogen tegen de (digitale) uitdagingen van vandaag en van de toekomst. Je ontdekt ZEISS SmartLife brillenglazen in avant-première in onze winkel. Bestel t.e.m. 31 december 2019 jouw paar en word uitgenodigd aan de luxeontbijttafel van Optiek Beckers!
Wil je meer informatie over ZEISS SmartLife? Stel gerust al je vragen of kom langs in de winkel. We stellen je gerust voor aan een oplossing op maat.